8 tabiat orang-orang yang jarang mendapat sakit

8 tabiat orang-orang yang jarang mendapat sakit - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan 8 tabiat orang-orang yang jarang mendapat sakit, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : 8 tabiat orang-orang yang jarang mendapat sakit
Tajuk Artikel : 8 tabiat orang-orang yang jarang mendapat sakit

Anda pasti tidak akan menyaksikan satu situasi apabila semua rakyat ditimpa dengan selsema dan demam, ada seorang yang kekal sihat. Jika anda tertanya apa yang dia lakukan, supaya ia dapat tempias virus penyakit dan masih boleh bergerak dengan bentuk, di sini, anda akan menemui jawapannya.

Tambahan vitamin c
Walaupun teori yang mengatakan bahawa vitamin C boleh meningkatkan kekebalan, telah mula adalah tidak lagi popular, Sam Jernigan, dari Sacramento, CA, masih menggunakannya.

8 tabiat orang-orang yang jarang mendapat sakit

"Setiap kali saya mula merasakan sesuatu yang tidak sesuai dengan badan saya, saya akan makan 2,000 unit vitamin c untuk sehingga empat kali sehari dan keputusan akan dirasai serta-merta. Perkara yang sama saya lakukan setiap kali mereka bertemu dengan orang lain yang sakit. Saya tidak lagi mengalami selesema yang teruk, kecuali selsema ringan sahaja, dalam 15 tahun."

Mendapat tidur yang cukup
"Tidur 8 hingga 10 jam setiap malam adalah resepi yang saya kekal sihat," kata Amelia Narcisi, dari Radnor, PA.

Pakar-pakar bersetuju, bahawa mendapat tidur yang cukup adalah penting untuk sistem imun yang kuat.

Penyelidikan menunjukkan, bahawa orang-orang yang tidur hanya 5 hingga 6 jam satu malam mempunyai risiko untuk mendapat selsema sebanyak 30 peratus manakala tidur jam tujuh, risiko dikurangkan kepada sebanyak 17 peratus.

Perkemaskan mental anda
"Apabila penduduk sekeliling saya mengadu tentang bagaimana penyakit itu menyerang mereka beberapa kali dalam setahun, saya mengatakan bahawa saya jarang sakit dan tidak ingin mendapatkan sakit dan berazam tidak mahu jatuh sakit. Dan kesungguhan saya telah sering membuktikan untuk menjadi kenyataan, "kata Elisa Lowe, seorang jururawat di Bala Cynwyd, PA.

Menguruskan stres
Tekanan yang terbukti boleh melemahkan sistem imun. Jadi, membuat pengurusan tekanan sebagai sebahagian daripada kehidupan seharian terutama jika corak hidup anda tertekan, memang cadangan Kathy Gruver, PhD, pengarang The Kabinet perubatan alternatif.

"Saya sendiri kawalan tekanan dengan cara menari, meditasi sehari-hari, visualisasi, dan ikrar," katanya.

Kasih-sayang kebersihan
"Saya basuh tangan saya sepanjang masa setiap kali dalam hubungan dengan pemegang pintu dan butang Lif. Seberapa banyak yang boleh saya meletakkan tuala kertas supaya tidak datang ke dalam hubungan secara langsung dengan mereka, "kata Dan Collins, kakitangan sebuah hospital di Baltimore.

"Apabila pulang ke kaunter, saya menggunakan cecair antiseptik untuk membersihkan tangan," katanya.

Mesra dengan kemudahan gim/kecergasan
Senaman yang kerap boleh meningkatkan sistem imun dan membuatkan anda cenderung untuk mengelakkan jangkitan saluran pernafasan, mengikut kajian dalam jurnal sukan dan Kesihatan Sains.

"Saya dan suami saya bersenam sekurang-kurangnya tiga kali seminggu, dan kita sudah latihan dengan pelatih peribadi selama beberapa tahun," kata Julie Michener di Minneapolis.

"Saya fikir itu sebabnya saya tidak mendapat sakit walaupun lain di Pejabat, semuanya menyakitkan."

Mengurangkan pengangkutan awam
"Semasa saya berada di Pejabat setiap hari untuk perjalanan, gunakan transit massa, saya adalah sering sakit. Mungkin kerana saya jadi lemah dan dikelilingi oleh kuman, "kata Christina dari Halper GORINI, Belmar, NJ.

"Sejak mendapat pekerjaan baru yang membolehkan saya bekerja dari rumah, saya hampir tidak pernah jatuh sakit lagi."

Tahu bila untuk berehat
"Saya tidak sakit selesema dalam tempoh 15 tahun yang lepas," kata Ken Montgomery, San Francisco."

"Jika saya mengesyaki bahawa sesuatu yang buruk mungkin akan datang, saya akan meminta cuti kerja, tidak akan pergi ke gimnasium, dan saya akan lebih banyak tidur. Hanya perlu satu hari nanti dan saya kembali kepada normal."


Itulah artikel 8 tabiat orang-orang yang jarang mendapat sakit

Kumpulan petuah kesihatan 8 tabiat orang-orang yang jarang mendapat sakit Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan 8 tabiat orang-orang yang jarang mendapat sakit Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/06/8-tabiat-orang-orang-yang-jarang.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.