Keradangan pelvis, sebab jarang hamil sukar untuk merealisasikan

Keradangan pelvis, sebab jarang hamil sukar untuk merealisasikan - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan Keradangan pelvis, sebab jarang hamil sukar untuk merealisasikan, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : Keradangan pelvis, sebab jarang hamil sukar untuk merealisasikan
Tajuk Artikel : Keradangan pelvis, sebab jarang hamil sukar untuk merealisasikan

Ia sukar hamil atau subur boleh disebabkan oleh keradangan organ-organ reproduktif wanita. Gejala-gejala adalah sering tidak disedari.

Satu daripada keradangan yang mempunyai kesan ke atas kesuburan ialah radang pelvis. Malangnya, keadaan ini hanya menyebabkan aduan ringan atau tidak bergejala.

Keradangan pelvik berlaku disebabkan oleh jangkitan kebangkitan mulut rahim atau vagina ke dalam rahim, tiub Falopio, dan lain-lain organ reproduktif. Wanita yang mengalami penyakit ini juga adalah risiko lebih tinggi mengalami kehamilan di luar rahim. Punca-punca chlamydia tersering keradangan pelvik dan dulan dihantar melalui transmisi seksual.

Keradangan pelvis, sebab jarang hamil sukar untuk merealisasikan
Keradangan pelvis, sebab jarang hamil sukar untuk merealisasikan

Itulah sebabnya setiap aduan chlamydia dan dulan hendaklah dirawat dengan segera untuk mengelakkan radang pelvis. Punca-punca keradangan pelvik adalah berlebihan pertumbuhan bakteria prosedur faraj atau pengguguran dan pemasangan satu Lingkaran anak kontraseptif (IUD) yang tidak steril.

Walaupun keradangan pelvik boleh dirawat dengan antibiotik, tapi keradangan boleh menyebabkan parut parut luka di organ-organ reproduktif. Tanda-tanda keradangan pelvik boleh menyerupai lain-lain aduan, sebagai contoh, sakit di bahagian bawah abdomen, cecair vagina daripada haid yang tidak normal, tidak teratur, demam dan sakit semasa hubungan seks.

Untuk menentukan sama ada gejala-gejala ini adalah radang pelvis, pemeriksaan laparoskopi perlu dilakukan atau memasukkan kamera kecil ke dalam pelvis. Tetapi peperiksaan ini agak mahal. Menurut garis panduan antarabangsa, doktor mencadangkan agar melakukan rawatan radang pelvik jika seorang wanita mengadu sakit perut.


Itulah artikel Keradangan pelvis, sebab jarang hamil sukar untuk merealisasikan

Kumpulan petuah kesihatan Keradangan pelvis, sebab jarang hamil sukar untuk merealisasikan Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan Keradangan pelvis, sebab jarang hamil sukar untuk merealisasikan Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/keradangan-pelvis-sebab-jarang-hamil.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.