Sama ada Ejaculate pra cecair juga membuat hamil?

Sama ada Ejaculate pra cecair juga membuat hamil? - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan Sama ada Ejaculate pra cecair juga membuat hamil?, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : Sama ada Ejaculate pra cecair juga membuat hamil?
Tajuk Artikel : Sama ada Ejaculate pra cecair juga membuat hamil?

Anda telah mungkin telah tertanya-tanya soalan ini, seorang wanita boleh hamil kerana cecair pra ejaculate? Untuk menjawab soalan itu, tahu terlebih dahulu apa itu pra ejaculate cecair dan faedahnya.

Pra ejakulasi, juga dikenali sebagai bendalir atau cecair pra-preseminal ejaculate cecair yang dirembeskan oleh kelenjar bulbourethral, dua kelenjar kecil terletak di sepanjang saluran kencing/reproduktif lelaki. Bendalir ini adalah biasanya jelas dan nyata di hujung zakar apabila tegak, walaupun bukan semua lelaki mengalaminya.

Sama ada Ejaculate pra cecair juga membuat hamil?
Sama ada Ejaculate pra cecair juga membuat hamil?

Praseminal cecair yang berfungsi untuk membantu meneutralkan keadaan berasid dalam urethra dan juga membantu melindungi sperma akan datang. Cecair pra-mani tidak mengandungi apa-apa cecair sperma, bermakna ia tidak dapat bagi menyemai maka satu.

Walau bagaimanapun, jika sperma itu adalah "ketinggalan" dalam uretra tersebut dari satu pancutan yang terdahulu, ia boleh memasuki dalam bendalir. Seluruh air mani tersebut kembali ke hujung zakar apabila keghairahan yang tinggi yang boleh mencipta bilangan sperma yang mula terangkut ke dalam cecair ini dan ke dalam badan rakan seksual.

Dalam keadaan ini, cecair pra-mani dan hubungan seks tanpa kondom yang atau anak kontraseptif boleh menyebabkan kehamilan. Sebaik sahaja mendapat sperma dalam pra ejaculate-cecair ke dalam faraj, ia boleh bagi menyemai telur, walaupun lelaki ditarik ia keluar sebelum ejakulasi.

"Peluang untuk hamil dari ejaculate pra adalah lebih kecil daripada peluang untuk hamil kerana simen cair, tetapi kemungkinannnya masih ada," kata orangtua dirancang. Kajian 2011 mendapati, sampel ejakulasi pra boleh mengandungi sperma motile. Lelaki 27 yang begitu peserta dalam kajian ini, cecair preseminal yang menghasilkan 11 orang dengan mani.

Dalam 10 kes, majoriti air mani adalah sperma motile. Oleh itu, inilah sebabnya kontraseptif yang patut terus boleh digunakan jika anda mahu untuk mencegah kehamilan.

Jadi, jika anda boleh hamil kerana cecair pra ejaculate? Ya, tetapi amat jarang sekali.


Itulah artikel Sama ada Ejaculate pra cecair juga membuat hamil?

Kumpulan petuah kesihatan Sama ada Ejaculate pra cecair juga membuat hamil? Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan Sama ada Ejaculate pra cecair juga membuat hamil? Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/sama-ada-ejaculate-pra-cecair-juga.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.