Wanita hamil juga perlu berhati-hati virus Zika

Wanita hamil juga perlu berhati-hati virus Zika - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan Wanita hamil juga perlu berhati-hati virus Zika, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : Wanita hamil juga perlu berhati-hati virus Zika
Tajuk Artikel : Wanita hamil juga perlu berhati-hati virus Zika

Wabak virus Zika bahawa kerajaan di beberapa negara Amerika Latin boleh membawa kepada bayi yang dilahirkan dengan keadaan microcephaly (penurunan tengkorak kepala dan otak penciutan) membuat menggalakkan wanita untuk melambatkan kehamilan.

Zika virus disebarkan kepada manusia melalui nyamuk Aedes aegypti yang menghantar demam denggi juga. Memandangkan nyamuk tropika di kawasan endemik ialah "dappled", wanita hamil harus sedar virus ini.

Wanita hamil juga perlu berhati-hati virus Zika
Wanita hamil juga perlu berhati-hati virus Zika

"Walaupun bilangan orang yang boleh dijangkiti dengan virus ini tidak pernah banyak, wanita hamil harus tetap berjaga-jaga. Kita tidak tahu sama ada itu nyamuk Aedes aegypti yang membawa virus Denggi atau zika. Perlu berjaga-jaga, "kata dr. Prima Progestian, Sp. OG.

Prima menjelaskan, pakar-pakar sedang tidak lagi menentukan jika microcephaly pada bayi di Brazil ia adalah semata-mata kerana nyamuk ini. "Di Brazil memang mula mengesahkan bahawa kerana virus keabnormalan Zika, tetapi ada syak penghantaran melalui jangkitan seks dihantar," jelasnya.

Microcephaly boleh disebabkan oleh jangkitan lain. "Ia mungkin disebabkan oleh rubella virus dan CMV (cytomegalovirus) yang sememangnya boleh menyebabkan kecacatan kelahiran," kata doktor dari Muhammadiyah HOSPITAL. Zika dijangkiti virus orang mungkin akan mengalami gejala-gejala yang sama seperti demam denggi, iaitu sakit kepala yang teruk, demam atau sakit di dalam tulang.

"Doktor juga harus berhati-hati, tidak memandang rendah gejala-gejala jangkitan virus yang dialami oleh wanita hamil kerana tidak menunjukkan sebarang gejala ini," katanya. Zika dijangkiti virus tersebut disyorkan untuk banyak berehat, memakan cecair mencukupi, serta ubat-ubatan untuk mengurangkan demam dan sakit sendi.


Itulah artikel Wanita hamil juga perlu berhati-hati virus Zika

Kumpulan petuah kesihatan Wanita hamil juga perlu berhati-hati virus Zika Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan Wanita hamil juga perlu berhati-hati virus Zika Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/wanita-hamil-juga-perlu-berhati-hati.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.