5 Wajib Isu Kehamilan Watch

5 Wajib Isu Kehamilan Watch - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan 5 Wajib Isu Kehamilan Watch, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : 5 Wajib Isu Kehamilan Watch
Tajuk Artikel : 5 Wajib Isu Kehamilan Watch

Kemunculan masalah kesihatan ibu mengandung boleh disebabkan oleh banyak faktor. Ia mungkin kerana kehamilan itu sendiri, seperti pendarahan, loya atau muntah-muntah, atau disebabkan oleh penyakit yang dialami ibu seperti jantung dan kencing manis.

Gangguan kehamilan juga boleh disebabkan oleh masalah-masalah alam sekitar, seperti zat makanan, tekanan emosi disebabkan oleh persekitaran yang tidak menyokong, Kemudahan kesihatan yang terdekat adalah tidak mencukupi dan sebagainya. Terdapat juga isu kehamilan disebabkan oleh masalah pada janin itu sendiri, seperti kromosom keabnormalan atau kecacatan kongenital, boleh menyebabkan kehamilan yang bermasalah juga.

5 Wajib Isu Kehamilan Watch
5 Wajib Isu Kehamilan Watch

Faktor lain, lebih cepat isu kehamilan yang diketahui ia akan menjadi semakin baik. Itulah sebabnya mengapa wanita hamil juga disarankan menjalankan pemeriksaan secara berkala seperti yang disyorkan oleh doktor, supaya jika ada masalah yang berisiko dalam diri atau janinnya seperti di bawah, tidak lama lagi akan diperbetulkan.

1. preeclampsia
Preeclampsia gangguan kehamilan yang sangat serius dan mempengaruhi kira-kira lima peratus daripada jumlah penduduk wanita hamil. Anda akan mengatakan jika preeclampsia tinggi darah tekanan dan protein dalam air kencing atau buah pinggang yang tidak normal selepas mencecah umur kencing minggu ke-20.

Preeclampsia boleh berlaku dan berkembang dengan pesat, membahayakan organ-organ penting badan boleh malah boleh mengancam nyawa.

Tetapi, dengan rutin check up dan pengendalian doktor, ibu-ibu yang banyak boleh beranak dengan lancar selepas didiagnos dengan preeclampsia. Wanita dengan preeclampsia yang teruk, umumnya diminta oleh doktor untuk beranak awal atau pramatang.

2. kurang amniotic cecair (oligohidramnion)
Amniotic sac mengandungi cecair yang melindungi dan menyokong perkembangan janin di dalam rahim. Apabila jumlah cecair adalah terlalu sedikit, ia dipanggil oligohidramnion. Terdapat kira-kira empat peratus daripada wanita hamil mempunyai kurang jumlah cecair amniotic yang mencukupi pada masa tertentu, biasanya ini berpengalaman di dalam kehailan trimester ketiga.

Jika ini berlaku kepada anda, doktor anda akan terus menjejaki anak kehamilan anda dengan lebih teliti bagi memastikan bayi biasanya bertambah. Apabila menghampiri masa melahirkan, doktor akan melihat, jika kemudiannya anda memerlukan buruh induced atau tidak. Dalam sesetengah kes yang teruk, doktor terpaksa ditarik keluar bayi pramatang.

3. kencing manis gestasional
Ramai wanita hamil boleh memastikan mereka gula darah kekal tahap dalam julat normal dengan senaman dan corak pemakanan yang sihat. Sebaliknya, selera tidak terkawal, Lawak makanan dan minuman yang manis dan kurang bersenam, akan meningkatkan risiko wanita hamil yang menghidap kencing manis gestasional. gestasional kencing manis boleh membawa kepada akibat yang serius untuk bayi.

Wanita hamil dengan gestasional kencing manis, berisiko 25-50 peratus mengalami kencing manis jenis 2 kemudian. Tetapi risiko ini dapat dikurangkan dengan ketara dengan mengekalkan berat badan dan pola hidup sihat.

4. kandungan kehamilan.
Kandungan atau hamil di luar rahim adalah kehamilan yang berlaku di luar tempat Sebagai contoh, janin membangun dalam salur fallopio tubal.

Untuk kehamilan kandungan adalah sangat berisiko membahayakn nyawa ibu, sewaktu kehamilan telah memasuki usia besar, akan pecah dan berdarah berlaku di dalam perut. Kandungan simptom-simptom seperti sakit perut, pendarahan pada pussy dia sebelum melahirkan, diiringi oleh keadaan am ibu menurun dan pucat.

Gangguan kehamilan, satu ini masih tidak jelas sebab sebenar. Walau bagaimanapun, Terdapat beberapa perkara yang akan disyaki menjadi faktor risiko, iaitu penggunaan Lingkaran anak kontraseptif atau intrauterine peranti (IUD), kandungan kehamilan tidak pernah berpengalaman sebelum, jangkitan atau keradangan tiub Falopio atau keradangan pelvik, masalah kesuburan dan pensterilan Akta ikatan tubanya yang tidak sempurna.

Ia adalah sangat penting untuk wanita hamil dan doktor untuk mengesan kandungan seawal mungkin kerana ia berbahaya. Oleh kerana menransfer tiada cara yang fetuses dari luar rahim ke dalam rahim, biasanya doktor akan menasihatkan ibu-ibu yang mengandung untuk menggugurkan anaknya belum lahir.

5. plasenta previa
Plasenta previa berlaku kala posiis wujud dalam plasenta bogel, biasanya tertanam di bahagian bawah rahim. Faktor risiko plasenta previa termasuk plasenta previa sejarah sebelum kehamilan, kelahiran berganda, Merokok, mengandung anak pertama berusia 35 tahun, mempunyai keabnormalan rahim. Gejala-gejala adalah pendarahan faraj selepas 20 minggu kehamilan yang disertai dengan rasa sakit dan kekejangan.

Pengendalian plasenta previa, bergantung pada beberapa perkara, seperti sama ada atau tidak ada pendarahan berlaku, berapa banyak pakaian, usia kandungan, keadaan ibu dan bayi dan lain-lain.

Wanita hamil yang tidak hanya berpengalaman sedikit pendarahan atau, secara umumnya digalakkan banyak berehat di rumah dan mengelakkan hubungan seks sambil. Wanita hamil dengan pendarahan yang teruk, doktor akan mengesyorkan prosedur Caesar walaupun usia kandungan adalah tidak mencukupi.


Itulah artikel 5 Wajib Isu Kehamilan Watch

Kumpulan petuah kesihatan 5 Wajib Isu Kehamilan Watch Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan 5 Wajib Isu Kehamilan Watch Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/5-wajib-isu-kehamilan-watch.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.