7 kesilapan yang sering dilakukan apabila ingin hamil

7 kesilapan yang sering dilakukan apabila ingin hamil - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan 7 kesilapan yang sering dilakukan apabila ingin hamil, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : 7 kesilapan yang sering dilakukan apabila ingin hamil
Tajuk Artikel : 7 kesilapan yang sering dilakukan apabila ingin hamil

Kerana ia ternyata, cuba untuk hamil bukanlah mudah. Keterangan itu, ramai pasangan sudah bertahun-tahun mencuba, belum juga dikurniakan anak-anak.

Walau bagaimanapun, terdapat B. Glade Curtis, MD, pengarang buku doktor kehamilan anda, minggu dengan minggu, memaklumkan ralat yang mungkin kita lakukan dalam perwatakan.

1. panik dan tekanan
Anda mungkin pernah mendengar seorang sahabat yang sedang mengandung, berkata, "Semua ini berlaku apabila saya berhenti berasa bimbang." Sebenarnya, bagi pasangan yang telah mencuba segala-galanya sepanjang tahun dan umur semakin meningkat, menjadi panik adalah semulajadi.

7 kesilapan yang sering dilakukan apabila ingin hamil
7 kesilapan yang sering dilakukan apabila ingin hamil

Tetapi, apa yang rakan anda adalah katakan adalah benar. Tekanan dan panik boleh menjadi salah satu faktor utama kegagalan dalam proses pembajaan. Kerana hormon kortisol, yang datang apabila seseorang mempunyai kesan negatif tekanan terhadp ovulasi dan kesuburan.

"Berehat dan biarkan ia berlaku dengan sendirinya," kata Dr. Curtis. Malah, beliau mengesyorkan untuk anda sentiasa ingat kehamilan itu satu keajaiban yang berlaku di mana-mana. Cuma, ia adalah giliran anda tidak tiba.

2. terlalu banyak atau sedikit melakukannya
Dr. Curtis mengesyorkan anda untuk melakukan hubungan seks setiap hari atau setiap dua hari dalam tempoh subur.

Terlalu banyak melakukan hubungan intim akan mengalirkan sperma terbaik kepada pasangan anda. Terlalu sedikit berbuat demikian, mungkin anda terlepas detik-detik keemasan di mana harus pembajaan berlaku.

3. douching tidak
Orang yang masih menggunakan teknik douche yang membersihkan faraj? Fikirkan fakta ini: douche boleh bertindak sebagai spermicides aka exterminator sperma dari pH faraj yang normal dan merosakkan anda. Jadi, dari pada sekarang, elakkan dengan cara ini.

4. menyalahkan diri sendiri
Apabila bercakap tentang kemandulan, wanita sering berfikir bahawa Dialah tidak subur. Malah, menurut Dr. Curtis, 40 peratus daripada kes-kes ketidaksuburan berlaku pihak lelaki, 40 peratus di kalangan wanita dan selebihnya disebabkan oleh gabungan kedua-dua pasangan.

Jadi bukannya menambah hormon kortisol anda lebih baik telah rujuk beberapa doktor bersama-sama bagi memastikan punca ketidaksuburan dan mendapatkan penyelesaian.

5. salah pengiraan
Tidak faham bagaimana untuk mengira tempoh subur anda adalah kesilapan pasangan paling popular. Ya, lelaki juga perlu untuk mengetahui tempoh subur pasangan mereka sebagai suatu bentuk tanggungjawab. Bagi kebanyakan wanita, ovulasi berlaku di tengah-tengah kitaran (satu kitaran hari 28-32).

"Atau 14 hari sebelum permulaan haid yang. Jadi, sebagai contoh kitaran haid anda adalah 24 hari, ovulasi berlaku kira-kira pada hari 10 kitaran bulanan. Pengiraan period dikira dari mula hari haid bukanlah sebelum atau selepas itu, "jelas Dr Curtis.

6. terus ke bilik mandi
Ada pepatah, wanita itu sedang cuba untuk hamil, sekiranya tidak terus lari ke bilik mandi selepas seks.

Dr. Curtis mengesahkan ini. Mula-mula baring selama 20-30 minit sambil Scotch pinggul dengan bantal. Ini adalah berguna supaya sperma itu tidak akan jatuh ke lantai tandas, kerana anda terburu-buru.

7. mengabaikan aduan kesihatan
Mungkin selama ini anda haid tak menentu atau anda mengalami penyakit kencing manis. Bagi anda, mungkin ini adalah satu perkara yang tidak perlu diambil kira kerana anda telah mendapat ubat-ubatan dari doktor, badan anda tidak merasa sakit atau penyakit yang anda telah lama tidak berulang.

Tetapi, apabila ia datang untuk cuba untuk mempunyai bayi, ia adalah anda perlu katakan kepada Perbidanan tersebut. Mereka sudah tentu tahu kesan sampingan dengan keadaan kesihatan anda daripada usaha untuk mempunyai bayi.

Kadang-kadang, tanpa bantuan doktor, anda boleh hamil. Tetapi bagaimana pula keadaan mengandung nanti? Pesakit kencing manis yang mengandung perlu dipantau lebih ketat oleh doktor untuk mengelakkan komplikasi yang membahayakan ibu dan janin di dalam rahim.

Ingat, tidak merasa kesakitan anda tidak semestinya sihat. Biar doktor periksa, mereka pasti akan mencari yang terbaik untuk anda.


Itulah artikel 7 kesilapan yang sering dilakukan apabila ingin hamil

Kumpulan petuah kesihatan 7 kesilapan yang sering dilakukan apabila ingin hamil Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan 7 kesilapan yang sering dilakukan apabila ingin hamil Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/7-kesilapan-yang-sering-dilakukan.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.