Ingin hamil? Memohon Diet kesuburan

Ingin hamil? Memohon Diet kesuburan - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan Ingin hamil? Memohon Diet kesuburan, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : Ingin hamil? Memohon Diet kesuburan
Tajuk Artikel : Ingin hamil? Memohon Diet kesuburan

Jika anda ingin hamil, kesuburan untuk pergi pada diet puasa hamil adalah satu cara yang bijak. Ia mesti boleh diterima, Walau bagaimanapun, perubahan corak pemakanan yang agak messy boleh menjadi satu cabaran yang sukar.

Atau mungkin anda fikir diet yang kini cukup sihat: ada karbohidrat, hidangan sampingan kaya dengan protein, serta sayur-sayuran.

Tapi Lo, pengambilan makanan untuk menggalakkan kesuburan adalah agak berbeza dengan pengambilan makanan kami. Ia dipanggil pengambilan diet kesuburan (kesuburan). Sebenarnya, apa palang pintu Adakah diet kesuburan?

diet kesuburan untuk cepat hamil adalah salah satu usaha dengan mengawal diet beliau. Beginilah cara hidangan tetap (sama ada masa, jenis makanan, dan pemprosesan). Matlamat membantu badan menjalankan fungsi pembiakan. Makanan yang diperlukan ialah bahawa nutrien yang tebal.

Ingin hamil? Memohon Diet kesuburan
Ingin hamil? Memohon Diet kesuburan

Gunakan untuk meningkatkan fungsi-fungsi dalam hormon, pengeluaran dan keseimbangan hormon, perkembangan janin, kesihatan yang beku telur, kesuburan sperma, Kesihatan, dan banyak lagi.

Diet ini membantu pasangan yang ingin mempunyai anak daripada masalah kesuburan, ketidakseimbangan hormon dan membina simpanan nutrien dalam badan.

Jika kehamilan berlaku, diet kesuburan akhirnya perlu dikemukakan kerana ia boleh meningkatkan imun janin. Pada asasnya, diet kesuburan yang memberikan anda dan masa depan yang bakal dengan bayi satu permulaan yang baik. Berikut makanan diet Penyokong-penyokong kesuburan supaya yang cepat hamil.

Susu atau produk-produk tenusu yang diproses
Produk susu dan minyak sering dirujuk sebagai KeflavĂ­k kalsium. Nutrien ini bukan sahaja membawa gigi dan tulang, tetapi juga proses kesihatan reproduktif. Jadi, jika anda dalam masa cuba untuk hamil, konsumsilah susu, yogurt dan keju adalah mencukupi.

Bagi mereka yang mempunyai masalah kesuburan, memilih susu kaya dengan lemak (lemak penuh). Satu kajian menyebut, satu hidangan susu lemak (lemak ais krim juga boleh) sehari boleh mengurangkan risiko kemandulan ovulatory.

Tetapi ingat, hanya satu hidangan sehari. Penggunaan susu lemak berlebihan sebaliknya akan menggalakkan penurunan berat badan dan sudah tentu tidak baik untuk kesuburan. Berapa banyak langkah 1 hidangan susu boleh dilihat dalam keterangan daripada kotak atau pembungkusan makanan.

Apabila anda tidak dapat atau tidak suka susu dan minyak, kalsium juga boleh diperolehi dari sumber makanan, seperti sayur-sayuran hijau, ikan bilis, ikan salmon lengkap dengan tulang-tulang, tofu, badam dan jus diperkukuhkan dengan kalsium.

Cuba untuk memenuhi keperluan seramai 1,000 mg kalsium harian ketika hamil, Walau bagaimanapun, pengambilan kalsium harus masih dimaklumkan.

Protein
Protein haiwan seperti ayam, ayam Belanda, daging lembu dan adalah sangat kaya dengan besi. Terdapat kajian yang menunjukkan kaitan antara besi dengan kesuburan wanita. Disebutkan, wanita yang mempunyai besi cukup dalam badan anda mempunyai kadar kesuburan yang tinggi berbanding wanita, yang kekurangan zat besi.

Masukkan pengambilan protein haiwan dalam senarai diet kesuburan sebanyak dua hidangan sehari

Elakkan daging berlemak yang tinggi dan Jangan mengonsumsinya tidak lebih daripada tiga hidangan sehari (walaupun rendah lemak daging walaupun).

Penggunaan yang berlebihan daging akan meningkatkan tahap protein dalam badan dan banyak penyelidikan, adalah jumlah protein yang terlalu banyak adalah berkait rapat dengan penurunan dalam kesuburan.

Jadi, ia akan menjadi lebih baik lagi apatah lagi satu sebahagian daripada protein haiwan digantikan dengan satu hidangan protin sayur-sayuran, kekacang, tauhu dan tempe.

Makan dalam kuantiti yang cukup, tidak terlalu banyak. Jika anda tidak makan daging, pastikan pengambilan besi anda ditunaikan dengan bantuan suplemen multivitamin dan mineral.

Mendapatkan pengambilan Karbohidrat yang terbaik dari ari beras usang, gandum, kekacang, sayur-sayuran dan buah-buahan.

Elakkan sumber karbohidrat tinggi gula seperti nasi putih, roti putih dan makanan ringan. Mengapa, karbohidrat ini boleh meningkatkan tahap insulin dan glukosa di dalam darah seluruh badan. Paras insulin yang terlalu tinggi kesan gangguan hormon reproduktif dan haid hormon.

Karbohidrat kompleks mengambil masa lama untuk menghadamkan, jadi ia tidak menyebabkan melonjak di insulin. Plus, beliau juga telah membantu proses ovulasi dengan lebih kerap. Bonus: dalam karbohidrat kompleks seperti gandum, mengandungi pelbagai khasiat, termasuk asid folik. Bahan-bahan yang mujarab ini meningkatkan kesuburan dan mengurangkan risiko kecacatan tiub saraf (penubuhan awal otak dan tisu tulang belakang) di janin.

Asid folik ini dapat melindungi satu janin dalam minggu awal kehamilan, sebelum anda walaupun menyedari kehadirannya. Tidak seperti protein, Makan lebih banyak asid folik, maka lebih baik. Prakehamilan vitamin tambahan minuman yang mengandungi sebanyak 400 mula asid folik.

Ikan lemak-kaya
Ikan kaya dengan lemak yang mengandungi asid lemak omega-3 adalah sangat tinggi. Contoh ikan lemak-kaya ialah salmon liar dan sardin. Omega-3 berperanan utama dalam membantu dengan hormon kesuburan sistem pembiakan yang menjadi lebih kerap, meningkatkan aliran darah ke organ-organ reproduktif, dan mengurangkan tekanan (hormon kortisol hormon tekanan peningkatan yang boleh menurunkan kala estrogen pada wanita).

Jika anda tidak suka makan ikan, omega-3 boleh diperolehi melalui makanan kesuburan lain, seperti biji Rami (flaxseed), walnut, benih Labu dan telur yang diperkaya dengan omega-3.

Warna gelap buah-buahan
Salah satu adalah arak yang mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi. Yang gelap warna buah-buahan, serta blueberry, beri hitam, dan Raspberi, semakin tinggi tahap antioksidannya.

Fungsi antioksidan yang menghalang kerosakan dan penuaan sel-sel badan, termasuk sel-sel pembiakan. Tambah arak dalam corak diet kesuburan dapat membantu telur kekal sihat dan long-lived di dalam badan.

Tiram
Makanan laut yang juga dikenali sebagai penjana libido dan seks adalah kaya dengan zink yang diperlukan dalam proses pembajaan.

Kekurangan zink boleh mengganggu kitaran haid dan merencatkan penghasilan gametes yang mempunyai kualiti yang baik.

Jika alah kepada makanan laut atau tidak dapat menemuinya di kawasan anda, pilih Gantikan makanan seperti daging lembu, ayam, diproses produk tenusu, kacang tanah, telur dan gandum.

Ibu mengandung juga boleh memenuhi keperluan bahan ini dengan mengambil vitamin tambahan prakehamilan.


Itulah artikel Ingin hamil? Memohon Diet kesuburan

Kumpulan petuah kesihatan Ingin hamil? Memohon Diet kesuburan Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan Ingin hamil? Memohon Diet kesuburan Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/ingin-hamil-memohon-diet-kesuburan.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.