Ingin hamil? Mengelakkan perwatakan pada bulan Jun

Ingin hamil? Mengelakkan perwatakan pada bulan Jun - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan Ingin hamil? Mengelakkan perwatakan pada bulan Jun, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : Ingin hamil? Mengelakkan perwatakan pada bulan Jun
Tajuk Artikel : Ingin hamil? Mengelakkan perwatakan pada bulan Jun

Menunjukkan satu kajian 20,000 kehamilan antara tahun 2004 hingga 2009, masa pembenihan mempunyai pengaruh yang besar terhadap kadar kelahiran yang berjaya.

Para penyelidik berkata, masa terbaik untuk konsep adalah bulan Disember. Bayi yang telah digunakan pada penghujung tahun ini mempunyai peluang yang dilahirkan lebih sihat. Menurut kajian, konsep pada bulan Disember menghasilkan tiga kelahiran bayi lagi setiap 200 kehamilan.

"Terdapat hubung kait yang bermakna antara musim dengan kadar kelahiran yang kejayaan," kata Paul Winchester, penyelidik dari Universiti Indiana. "Valentine's day adalah masa Bilakah berlaku banyak pembajaan yang berjaya, manakala Disember masa yang positif untuk hamil bayi."

Ingin hamil? Mengelakkan perwatakan pada bulan Jun
Ingin hamil? Mengelakkan perwatakan pada bulan Jun

Sementara itu, pertengahan-konon bukanlah masa yang tepat untuk menambah ahli keluarga. "Bulan Jun adalah bulan yang beracun," menjelaskan Paul. "Kita lihat pembajaan yang berlaku pada bulan Jun lebih berisiko mengalami keguguran atau kelahiran pramatang."

Penyelidik masih tidak tahu dengan pasti punca perbezaan risiko. Predictably, ini ada kaitan dengan musim yang dikaitkan dengan naik dan turun daripada tahap vitamin D pada matahari dan naik dan turun pendedahan kepada racun serangga di dalam udara dan tanah.

Jun adalah masa menanam dan ramai petani menggunakan racun serangga untuk membasmi perosak. Satu lagi kajian berkata, kes-kes spina bifida dan kematian mengejut berlaku lebih banyak pembuahannya bayi mengambil tempat pada bulan Jun.

Spina bifida ialah satu keadaan apabila janin tidak juga telah dibangunkan di dalam Rahim dan cheekbones tidak terbentuk dengan betul (kecacatan tiub saraf).

Penemuan ini telah dibentangkan di Mesyuarat Tahunan Persatuan Amerika untuk perubatan reproduktif, berikutan penerbitan oleh University of Cambridge di United Kingdom mendapati bahawa bayi yang dilahirkan pada musim panas adalah lebih sihat berbanding bayi yang dilahirkan pada musim sejuk.

Penemuan ini mungkin akan menyebabkan bimbang bakal ibu bapa. "Ia adalah penting bagi ibu bapa tidak boleh terlalu ketakutan oleh hasil penyelidikan ini. Kerana, walaupun kami percaya terdapat hubungan yang signifikan antara masa pembenihan dan bilangan kelahiran berjaya, risiko ini adalah kecil jika dibandingkan dengan lain-lain menentukan faktor-faktor seperti pemakanan dan senaman, "kata Nicholas Tatonetti, penyelidik di Universiti Columbia, Amerika Syarikat.

Kajian yang dijalankan oleh Universiti Indiana ini masih perlu kajian lebih mendalam untuk mencari faktor-faktor punca sebenar mengapa sebulan lebih berisiko berbanding satu janin berbanding bulan-bulan lain.


Itulah artikel Ingin hamil? Mengelakkan perwatakan pada bulan Jun

Kumpulan petuah kesihatan Ingin hamil? Mengelakkan perwatakan pada bulan Jun Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan Ingin hamil? Mengelakkan perwatakan pada bulan Jun Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/ingin-hamil-mengelakkan-perwatakan-pada.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.