Menjaga kesihatan mata anda ketika hamil

Menjaga kesihatan mata anda ketika hamil - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan Menjaga kesihatan mata anda ketika hamil, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : Menjaga kesihatan mata anda ketika hamil
Tajuk Artikel : Menjaga kesihatan mata anda ketika hamil

Masalah dalam mata sering tidak menyedari bila dia sedang mengandung. Mengandung secara amnya memberi lebih perhatian untuk menambah berat badannya. Malah, masalah mata juga boleh menjadi komplikasi serius yang menjejaskan Kesihatan ibu dan janin.

Berikut adalah masalah yang paling biasa pada deria penglihatan semasa mengandung.

Jerebu
Mengshan adalah masalah penglihatan yang paling biasa berlaku apabila mengandung. Brian Levine doktor di Colorado Pusat Perubatan reproduktif di New York, mendedahkan, perubahan hormon semasa hamil boleh menjejaskan kelengkungan kanta mata.

Menjaga kesihatan mata anda ketika hamil
Menjaga kesihatan mata anda ketika hamil

Berhati-hati jika gambaran yang merasakan samar-samar pada trisemester ketiga kerana ia mungkin disebabkan oleh tekanan darah tinggi atau preeclampsia yang berlaku kira-kira 5-8 peratus daripada wanita mengandung. Preeclampsia boleh menyebabkan tekanan pada retina, berat pada retina, pendarahan retina, ablation retina, walaupun strok, dan buta.

Ketidakselesaan Contact lens.
Perubahan hormon, terutamanya estrogen semasa kehamilan, boleh mengubah kelengkungan dan ketebalan kornea. Penggunaan cermin mata adalah tiba-tiba diperlukan walaupun wanita hamil tidak pernah memakai sebelum.

Jika sudah memakai kanta kenalan sebelum, anda mungkin akan berasa tidak selesa kerana perubahan dalam mata. Menurut kajian di United Kingdom, sebanyak 26 peratus daripada wanita mengandung mengalami perubahan kornea. Ini tidak perlu terlalu bimbang.

Menurut doktor mata Anne Sumers apa-apa perubahan dalam keadaan yang sementara dan akan kembali normal selepas bersalin.

Kering mata dan bengkak
Lagipun, mata anda mungkin akan berasa Kering, seperti Sandy, dan letih. Untuk menghadapi. Gunakan pengawet tiruan menangis percuma. "Air mata tiruan tidak menyekat pengeluaran lusuh biasa anda. Air mata tiruan akan hanya lengkapkan dan menjadikan mata anda berasa lebih baik, "kata Sumers.

Sementara itu masalah kelopak mata yang bengkak selepas bangun dapat diatasi oleh membeli kepala.

Tahap yang paling teruk proliferatif
Wanita yang didiagnosis dengan diabetes gestasional kencing manis semasa mengandung atau tidak berisiko menghadapi masalah. Walau bagaimanapun, dalam peratusan yang kecil daripada mereka yang sudah mempunyai kencing manis sebelum boleh mempunyai proliferatif.

Proliferatif adalah kerosakan salur darah dalam retina mata. Syarat-syarat lain, boleh berkembang menjadi masalah tahap yang paling teruk proliferatif, iaitu pertumbuhan salur darah baru iris atau saraf optik. Jika anda mempunyai masalah ini, wanita hamil bukan sahaja berunding dengan Perbidanan, tetapi juga seorang doktor mata.


Itulah artikel Menjaga kesihatan mata anda ketika hamil

Kumpulan petuah kesihatan Menjaga kesihatan mata anda ketika hamil Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan Menjaga kesihatan mata anda ketika hamil Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/menjaga-kesihatan-mata-anda-ketika-hamil.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.