Penggunaan melegakan kesakitan dadah semasa hamil mempengaruhi Kesihatan janin?

Penggunaan melegakan kesakitan dadah semasa hamil mempengaruhi Kesihatan janin? - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan Penggunaan melegakan kesakitan dadah semasa hamil mempengaruhi Kesihatan janin?, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : Penggunaan melegakan kesakitan dadah semasa hamil mempengaruhi Kesihatan janin?
Tajuk Artikel : Penggunaan melegakan kesakitan dadah semasa hamil mempengaruhi Kesihatan janin?

Memakan ubat-ubatan analgesic atau sakit mengungguli semasa hamil boleh menjejaskan kesihatan janin, itulah hasil daripada penemuan saintifik yang baru-baru ini.

"Dalam tahun-tahun kebelakangan, perhatian telah memberi tumpuan yang mungkin terdedah kepada bahan kimia yang banyak daripada persekitaran yang boleh menyebabkan penyakit kelenjar endocrine janin yang akhirnya menyebabkan kesan sampingan," menulis pengarang kajian.

"Sebaliknya, bercakap mengenai pendedahan kepada sebatian farmaseutikal relatif untuk mendapatkan sedikit perhatian, walaupun satu kajian baru menunjukkan bahawa ubat ini mempunyai kesan aktiviti analgesik pengeluaran hormon janin. Yang paling menarik adalah bahawa dadah, aktiviti aktiviti analgesik atau anti-pyretic anti acetaminophen, atau paracetamol, masih digunakan oleh kebanyakan kaum wanita semasa mengandung tanpa pengawasan doktor. "

Penggunaan melegakan kesakitan dadah semasa hamil mempengaruhi Kesihatan janin?
Penggunaan melegakan kesakitan dadah semasa hamil mempengaruhi Kesihatan janin?

Berdasarkan kajian-kajian lepas, pendedahan kepada Tylenol di kalangan wanita hamil meningkatkan risiko gangguan neurodevelopmental dan ADHD pada kanak-kanak, manakala empat kajian bebas telah menunjukkan peningkatan risiko testicular keabnormalan dalam kanak-kanak lelaki yang dilahirkan kepada ibu yang mengambil acetaminophen atau kombinasi NSAID (Aspirin dan Ibuprofren).

Untuk menguji kesan, penyelidik melakukan beberapa siri ujian ke atas tikus hamil yang diberikan indomethacin (preskripsi ubat penahan sakit di United Kingdom) atau dengan paracetamol.

Tikus diberikan indomethacin yang selama empat hari, manakala tikus lain diberikan paracetamol selama sembilan hari. Sebagai hasilnya, ubat penahan sakit hanya tidak menjejaskan kesuburan ibu nanti, tetapi ia turut menjejaskan kesuburan janin.

Ada kesan ke atas kesuburan di kalangan wanita kemudian melahirkan zuriat. Wanita boleh mengubah saiz ovari dan fungsi reproduktif, termasuk perubahan yang dipengaruhi pembangunan germinal sel janin atau sel-sel yang menimbulkan telur dan sperma.

Dengan semua kajian haiwan, ia adalah sukar untuk mengatakan bahawa keputusan ini mendatangkan kesan sepenuhnya pada orang. Bagaimanapun, tikus dan manusia mempunyai sistem pembiakan yang sama walaupun terdapat had.

"Had-had kajian ini adalah bahawa kita hanya memberi satu dos ubat penahan sakit, yang mungkin tidak relevan apabila ditadbirkan kepada manusia," menulis penulis. "Walaupun dos indomethacin digunakan 0.8 mg/kg/hari termasuk dalam julat terapeutik manusia."

Walau bagaimanapun, pengarang kajian Richard Sharpe, seorang Profesor Sains pembiakan klinikal di University of Edinburgh berkata dalam kenyataan akhbar bahawa ubat tahan mengungguli sakit harus digunakan dengan berhati-hati semasa hamil dan berada di bawah seliaan Perbidanan tersebut.

Seterusnya, Sharpe dan pasukan beliau merancang untuk meneroka lebih lanjut sama ada apa-apa dos yang diberikan akan memberi kesan memberikan sama manusia, jadi keputusan kajian ini boleh menjadi berguna lagi.


Itulah artikel Penggunaan melegakan kesakitan dadah semasa hamil mempengaruhi Kesihatan janin?

Kumpulan petuah kesihatan Penggunaan melegakan kesakitan dadah semasa hamil mempengaruhi Kesihatan janin? Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan Penggunaan melegakan kesakitan dadah semasa hamil mempengaruhi Kesihatan janin? Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/penggunaan-melegakan-kesakitan-dadah.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.