Perubatan, wanita boleh menjadi hamil pada usia 50 tahun

Perubatan, wanita boleh menjadi hamil pada usia 50 tahun - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan Perubatan, wanita boleh menjadi hamil pada usia 50 tahun, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : Perubatan, wanita boleh menjadi hamil pada usia 50 tahun
Tajuk Artikel : Perubatan, wanita boleh menjadi hamil pada usia 50 tahun

Penyanyi Janet Jackson dibuat dengan splashy selepas beredar berita bahawa dia sedang mengandung anaknya yang pertama pada usia 50 tahun akan datang.

Biologi, kemungkinan wanita yang berusia lebih 40 tahun untuk hamil memang kecil, tetapi sebaliknya adalah tidak mungkin. Pada tahun 2012, di Amerika Syarikat dilaporkan terdapat 600 kelahiran dari wanita yang berusia lebih 50 tahun.

"Pada dasarnya, risiko keguguran meningkat jika usia wanita hamil yang terlalu lama," kata Amy Bryant, Penolong Profesor Obstetrik dan Ginekologi dari Universiti North Carolina.

Perubatan, wanita boleh menjadi hamil pada usia 50 tahun
Perubatan, wanita boleh menjadi hamil pada usia 50 tahun

Di samping itu, mengandung pada usia sel telur 50 's penderma biasanya memerlukan minimum atau program kesuburan yang perlu dipatuhi. Bilangan wanita yang boleh hamil secara semulajadi pada usia itu adalah sangat jarang berlaku. Walau bagaimanapun, lakukan tidak sepelekan kepentingan memakai anak kontraseptif dalam usia 40an jika anda merancang kehamilan yang.

Terdapat beberapa perkara untuk mengetahui tentang kehamilan dalam 40an dan 50-an, antaranya ialah risiko komplikasi.

Kualiti sel-sel telur akan menurun kerana usia janin difahami, supaya juga berisiko tinggi dignostik mengalami. Ini bermakna bahawa risiko kecacatan kelahiran adalah juga lebih tinggi.

Di kalangan wanita yang menggunakan telur penderma dan hormon bagi menyokong kehamilan, risiko adalah lebih rendah memang kecacatan kelahiran yang dialami. Tetapi, masih ibu mengandungi risiko mengalami tekanan darah tinggi, kencing manis, dan preeklampsia.

Faktor risiko yang perlu diketahui sudah keguguran. berusia 35 tahun wanita yang hamil mempunyai risiko keguguran kepada 20 peratus, dan risiko ia naik dua kali pada bumil 40 - tahun lama, bagi bumil yang berumur lebih daripada 45 tahun usia, risiko meningkat kepada 80 peratus.

Fenomena kehamilan pada usia lebih maju daripada selebriti, menurut Bryant, menyebabkan ramai wanita yang tidak realistik mengenai kesuburan.

Antara selebriti yang berjaya menjalani kehamilan yang dengan yang sihat pada usia 45 tahun, antara lain, Halle Berry dan Kelly Preston.

Tetapi, perlu diingat bahawa tahap kesihatan dan kecergasan seseorang juga mempengaruhi kesuburan. Sebagai contoh, seorang wanita berusia 50 tahun yang sedang mengidap penyakit kencing manis dan obesiti, peluang untuk mengandung biasanya adalah lebih rendah walaupun beliau masih ovulate setiap bulan.

Di samping itu, sudah tentu ia memerlukan sedikit kos yang tidak perlu untuk menjalani kehamilan untuk wanita yang telah berlalu zaman keriangan.


Itulah artikel Perubatan, wanita boleh menjadi hamil pada usia 50 tahun

Kumpulan petuah kesihatan Perubatan, wanita boleh menjadi hamil pada usia 50 tahun Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan Perubatan, wanita boleh menjadi hamil pada usia 50 tahun Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/perubatan-wanita-boleh-menjadi-hamil.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.