Terapi kanser kelewatan ini wanita hamil untuk melindungi Janinnya

Terapi kanser kelewatan ini wanita hamil untuk melindungi Janinnya - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan Terapi kanser kelewatan ini wanita hamil untuk melindungi Janinnya, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : Terapi kanser kelewatan ini wanita hamil untuk melindungi Janinnya
Tajuk Artikel : Terapi kanser kelewatan ini wanita hamil untuk melindungi Janinnya

Kerana kasih-sayang ibu yang memang tidak berkesudahan untuk buah hati, bahkan kerana mereka masih di dalam rahim. Ramai pesakit kanser yang sudah hamil memilih menangguhkan rawatan kerana tidak mahu terapi yang mempunyai kesan ke atas janin dalam rahim Nya.

Aduan sakit kepala dan loya juga hampir selalunya tidak pernah diabaikan Kim Vaillancourt. Tetapi kerana dia sedang mengandung, Kim akhirnya Daftar sendiri ke hospital untuk memastikan kesihatannya yang halus.

Kerana ia ternyata, pada asalnya dianggap sebagai satu pemeriksaan sahaja ia menghasilkan diagnosis kanser. Ibu kepada empat anak yang berusia 36 tahun dikenali mengalami iaitu glioblastoma, kanser otak yang agresif untuk.

Terapi kanser kelewatan ini wanita hamil untuk melindungi Janinnya
Terapi kanser kelewatan ini wanita hamil untuk melindungi Janinnya

Walau bagaimanapun, Kim memutuskan untuk menangguhkan kanser terapi sehingga bayi lahir dikandungnya.

Gliblastoma adalah tumor yang tumbuh dalam rangkaian sokongan otak. Ketumbuhan ini adalah memang agresif, sel-sel mereka cepat berkembang kerana mudah untuk mendapatkan nutrien dari utama sedia ada saluran darah di otak.

Doktor sebenarnya diminta Kim melaksanakan operasi kerana tumornya yang ditemui di bahagian Penyambut otak dan terletak sangat dekat dengan batang otak.

Ketumbuhan yang dikesan pada akhir Disember, tetapi Kim memilih untuk meletakkannya di anaknya lahir pada bulan April. Malah, umur jangka hayat pesakit iaitu glioblastoma adalah biasanya hanya kira-kira 14 bulan.

"Dia melakukannya untuk melindungi bayi kami dan seberapa banyak yang mungkin untuk menjaga kesihatan bayi kekal yang rendah," kata Phil Vaillancourt, suaminya.

Bergantung kepada umur jenis kehamilan dan kanser, rawatan terapi kanser ini memang membahayakan kepada janin. Kemoterapi dilakukan di awal trimester kehamilan boleh mengganggu perkembangan organ-organ bayi.

Manakala dalam trimester terakhir kemoterapi mempunyai kesan langsung pada Kesihatan ibu, sebagai contoh, jumlah darah.

Terapi sinaran boleh membahayakan janin di dalam rahim, walaupun risiko adalah bergantung kepada dos radiasi dan bidang badan diberi terapi.

Pesakit-pesakit kanser yang mengandung memang biasanya menangguhkan terapinya untuk menyelamatkan nyawa bayi. Walau bagaimanapun, ramai juga sedih kerana kisah hidup ibunya tidak dikekalkan selepas bayi dilahirkan.

Dalam kajian menjelang tahun 2015, pakar-pakar mencadangkan bahawa pesakit-pesakit kanser Jangan ditangguh terapinya. Dalam analisis 129 kanak-kanak berusia 1-3 tahun bahawa ibunya didiagnosis dengan kanser semasa mengandung, Terdapat tiada diketahui memberi kesan ke atas kesihatan mental dan fizikal kerana terapi kanser.

"Kami mendapati ada perbezaan dalam perkembangan kanak-kanak yang terdedah kepada kimoterapi, radioterapi, pembedahan, atau tidak boleh lakukan terapi kanser," kata Ketua Amant Frédéric Researcher, Profesor onkologi dari Perancis yang lakukan kajian ini.


Itulah artikel Terapi kanser kelewatan ini wanita hamil untuk melindungi Janinnya

Kumpulan petuah kesihatan Terapi kanser kelewatan ini wanita hamil untuk melindungi Janinnya Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan Terapi kanser kelewatan ini wanita hamil untuk melindungi Janinnya Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/terapi-kanser-kelewatan-ini-wanita.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.