Terlalu banyak asid folik ketika hamil meningkatkan risiko autisme

Terlalu banyak asid folik ketika hamil meningkatkan risiko autisme - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan Terlalu banyak asid folik ketika hamil meningkatkan risiko autisme, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : Terlalu banyak asid folik ketika hamil meningkatkan risiko autisme
Tajuk Artikel : Terlalu banyak asid folik ketika hamil meningkatkan risiko autisme

Wanita hamil yang mengambil terlalu banyak asid folik yang ternyata kanak-kanak ini mungkin mempunyai autisme. Jadi kesimpulan kajian baru.

Para penyelidik mendapati bahawa ibu-ibu Muda dalam kajian mempunyai paras asid folik di dalam darah (melebihi 59 nanomol seliter) tidak lama lagi selepas bertukar menjadi dua kali risiko kanak-kanak dengan autisme spektrum gangguan (autisme spektrum gangguan atau ASD), berbanding dengan paras normal asid folik dan ibu bersalin.

Terlalu banyak asid folik ketika hamil meningkatkan risiko autisme
Terlalu banyak asid folik ketika hamil meningkatkan risiko autisme

Penemuan baru ini di Mesyuarat Antarabangsa penyelidikan autisme di Baltimore, kami. Asid folik berubah menjadi asid folik supaya memasuki badan.

Kajian juga mendapati bahawa wanita yang mempunyai paras vitamin B12 di dalam darah (lebih daripada 600 picomol seliter) selepas bersalin tiga kali cenderung untuk mempunyai anak-anak dengan giliran ASD berbanding kepada ibu-ibu dengan tahap normal.

"Ia selalunya dikenali terlalu sedikit pengambilan asid folik dan B12 semasa hamil boleh menyebabkan kesan negatif bagi bayi. Tetapi kajian juga mendapati pengambilan terlalu banyak, terlalu berisiko, "kata Raghavan Ramkripa, calon Kedoktoran dan ibu bersalin dan penyelidik kesihatan kanak-kanak di John Hopkins Bloomberg sekolah kesihatan awam dari segi Baltimor yang juga Ketua kajian ini.

Penyelidikan ini adalah yang pertama untuk menemui hubungan antara asid folik dan vitamin B12 dalam darah meningkatkan ibu dan peningkatan risiko mempunyai kanak-kanak dengan autisme. Kajian lain yang diperlukan untuk mengesahkan penemuan ini dan menerokai maklumat sambungan ini.

"Ia masih tidak jelas berapa banyak nutrien dua boleh dikategorikan ke dalam terlalu banyak," kata Raghavan.

Pakar-pakar kesihatan mengesyorkan bahawa wanita yang cuba untuk hamil dan hamil untuk vitamin pranatal tiap-tiap hari minum yang mengandungi asid folik untuk mengurasi risiko tekena kecacatan kelahiran bayi otak dan tulang belakang.

"Penyelidikan baru tidak mempersoalkan cadangan itu dan masih adalah untuk diikuti," kata Raghavan. Walau bagaimanapun, penemuan ini meningkatkan kebarangkalian berlakunya lebihan Pengambilan vitamin B12 semasa mengandung yang memberi kesan negatif pembangunan neurologi kanak-kanak.

Dalam kajian ini penyelidik menganalisis data dari 14,000 pasangan ibu dan kanak-kanak dari pendapatan rendah dan minoriti di Boston. Ibu menjalani ujian darah untuk mengukur tahap asid folik dan vitamin B12 dalam tiga hari pertama selepas kelahiran. Kemudian penyelidik terus menjejaki anak mereka-anak selama 15 tahun untuk melihat kanak-kanak yang telah didiagnosis menghidap ASD.

Kajian mendapati bahawa kanak-kanak dengan autisme risiko terbesar adalah orang-orang yang dilahirkan ibu yang mempunyai paras asid folik dan vitamin B12. Kanak-kanak ini adalah kira-kira 17 kali lebih cenderung untuk autisme terdiagnosa berbanding dengan kanak-kanak yang lahir daripada ibu yang mempunyai tahap normal.

Walaupun mekanisme biologi yang mungkin menyebabkan ia masih tidak jelas, para pengkaji beranggapan bahawa wanita dengan paras nutrien ini mungkin dua memetabolisasi kedua-dua berbeza dengan wanita lain.

"Mereka mungkin mengalami peningkatan tahap kedua-dua proses wajar vitamin B dengan berbeza atau kerana mereka minum terlalu banyak nutrien ini. Mungkin dua perkara juga berlaku, "jelas Raghavan.

Wanita hamil boleh mendapatkan asid folik dari sumber yang berbeza. Mungkin daripada suplemen pranatal, makanan asli sayur-sayuran hijau, oren, jus, kacang atau asid folik berkubu makanan. Lebih banyak penyelidikan diperlukan untuk melihat sama ada sumber-sumber tertentu khusus akan menyebabkan peningkatan risiko autisme.

Masih jelas juga adalah pada titik di mana mengandung asid folik dan B12 boleh memainkan peranan yang menyebabkan autisme. Juga jenis wanita mungkin mempunyai peningkatan risiko mempunyai tahap yang tinggi nutrien ini dua.

Raghavan berkata pada dasarnya pemakanan sihat sepanjang kehamilan wanita masih diperlukan. Malahan perlu mendapatkan dua suplemen pranatal nutrien ini dan dari makanan.

"Ia terlalu awal untuk menukar peguam pranatal garis panduan bagi kedua-dua jenis nutrien," kata Raghavan.


Itulah artikel Terlalu banyak asid folik ketika hamil meningkatkan risiko autisme

Kumpulan petuah kesihatan Terlalu banyak asid folik ketika hamil meningkatkan risiko autisme Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan Terlalu banyak asid folik ketika hamil meningkatkan risiko autisme Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/terlalu-banyak-asid-folik-ketika-hamil.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.