Wanita usia 60 tahun ingin hamil, risiko apa?

Wanita usia 60 tahun ingin hamil, risiko apa? - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan Wanita usia 60 tahun ingin hamil, risiko apa?, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : Wanita usia 60 tahun ingin hamil, risiko apa?
Tajuk Artikel : Wanita usia 60 tahun ingin hamil, risiko apa?

Seorang wanita berusia 60 tahun di United Kingdom yang anaknya meninggal dunia, merancang untuk memakai sel-sel telur mereka untuk hamil kemudian melahirkan cucunya. Apakah risiko-risiko seperti kehamilan di usia tanpa perkara senja?

Secara umum, wanita berusia mempunyai risiko komplikasi yang lebih besar ketika hamil berbanding wanita muda. Walau bagaimanapun, beberapa kajian menunjukkan wanita beruisa lebih 50 tahun melalui tiub bayi mengandung (IVF) boleh mendapatkan melalui ia serta dengan usia yang agak muda.

Dalam usaha untuk kehamilan itu berjalan lancar, perjanjian itu sedang menjalani pemeriksaan kesihatan dengan teliti sebelum program bayi tiub.

Wanita usia 60 tahun ingin hamil, risiko apa?
Wanita usia 60 tahun ingin hamil, risiko apa?

Masakan Inggeris perempuan, dipanggil Ny. M, berkata dia menghormati kehendak anaknya yang meninggal dunia pada tahun 2011 kerana kanser perut pada usia 28 tahun. Sebelum dia mati, Puteri sel telur beku.

Pada akhir Jun 2016, Ny M menang di Mahkamah untuk mengambil telur berada di sebuah klinik di New York dan merancang untuk bagi menyemai sel-sel telur dengan sperma penderma. Embrio terbentuk kemudian akan diimplan kepada rahim Ny. M supaya nanti dia mempunyai cucu.

Apabila pelan ini adalah kenyataan, Ny. bukanlah m. wanita yang pertama mengandungi nya sendiri. Pada 2011, seorang wanita yang berumur 61 tahun melahirkan kepada cucu beliau kerana ibubapa cucu yang sudah beberapa kali keguguran. Kes yang sama turut dilakukan kepada wanita berusia 54 tahun yang melahirkan kepada cucunya awal tahun ini di Texas, Amerika Syarikat.

Risiko
Lama wanita cenderung untuk mengalami pelbagai masalah semasa mengandung. Mereka adalah tiga kali lebih risiko kencing manis dan tekanan darah tinggi. Risiko lain ialah kelahiran pra-matang dan memerlukan Seksyen caesarean.

Masalah terbesar yang berlaku pada malahan lebih tua adalah jantung dan saluran darah yang mereka tidak dapat mengendalikan jumlah lebihan darah yang mengalir dalam badannya semasa mengandung. Mendapat lebih tua, saluran darah tidak seelastis pada wanita muda itu supaya risiko tekanan darah tinggi.

Di samping itu, manakala rahim yang tidak terlalu berpengalaman perubahan sepanjang zaman, namun masih keupayaannya untuk menjadi tempat berkembang fetuses Adakah tidak seprima di dalam rahim seorang wanita muda.


Itulah artikel Wanita usia 60 tahun ingin hamil, risiko apa?

Kumpulan petuah kesihatan Wanita usia 60 tahun ingin hamil, risiko apa? Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan Wanita usia 60 tahun ingin hamil, risiko apa? Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/wanita-usia-60-tahun-ingin-hamil-risiko.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.