Wanita yang berlebihan berat badan yang perlu menurunkan berat badan lebih cepat sedikit untuk hamil

Wanita yang berlebihan berat badan yang perlu menurunkan berat badan lebih cepat sedikit untuk hamil - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan Wanita yang berlebihan berat badan yang perlu menurunkan berat badan lebih cepat sedikit untuk hamil, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : Wanita yang berlebihan berat badan yang perlu menurunkan berat badan lebih cepat sedikit untuk hamil
Tajuk Artikel : Wanita yang berlebihan berat badan yang perlu menurunkan berat badan lebih cepat sedikit untuk hamil

Berat badan berlebihan menjadi salah satu punca kehamilan yang lebih sukar diperolehi seorang wanita. Penurunan berat badan adalah sedikit ternyata agak berkesan meningkatkan peluang kehamilan.

Dalam satu kajian yang wanita yang menghadapi kesukaran mendapatkan hamil (kemandulan), Nota berat kira-kira 4 paun dalam tempoh 6 bulan akan meningkatkan peluang kehamilan sehingga dua kali ganda.

Wanita yang berlebihan berat badan yang perlu menurunkan berat badan lebih cepat sedikit untuk hamil
Wanita yang berlebihan berat badan yang perlu menurunkan berat badan lebih cepat sedikit untuk hamil

Penurunan berat badan ia sebaik-baiknya dapat dicapai melalui penetapan diet dan meningkatkan aktiviti fizikal. Hasil penyelidikan telah dibentangkan di dalam Mesyuarat Persatuan Eropah reproduksi manusia dan Embriologi di Helsinki.

Kajian ini melibatkan 577 wanita berat badan berlebihan yang menghadapi infertilisa. Mereka terbahagi kepada dua Kumpulan, yang pertama diberi nasihat untuk mengurangkan berat badan melalui diet dan senaman dengan sasaran penurunan 5 peratus dari berat asal. Kumpulan kedua tidak diberikan sebarang campur tangan.

Kira-kira 1 dalam 4 wanita dalam Kumpulan pertama yang berjaya mengurangkan berat badannya hamil, semasa dalam Kumpulan yang kedua hanya 1 daripada 10 orang. Menurut Ketua Researcher, Dr. Anne Van Oers, kesan terbesar akan dirasai oleh wanita yang berlebihan berat badan beliau kitaran tidak teratur atau tidak.

"Keputusan kajian ini menunjukkan bahawa campur tangan pada corak kehidupan wanita yang berlebihan berat badan akan meningkatkan peluang untuk mengandung secara semulajadi, terutamanya di kalangan wanita yang ovulate pengalaman," katanya.


Itulah artikel Wanita yang berlebihan berat badan yang perlu menurunkan berat badan lebih cepat sedikit untuk hamil

Kumpulan petuah kesihatan Wanita yang berlebihan berat badan yang perlu menurunkan berat badan lebih cepat sedikit untuk hamil Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan Wanita yang berlebihan berat badan yang perlu menurunkan berat badan lebih cepat sedikit untuk hamil Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/07/wanita-yang-berlebihan-berat-badan-yang.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.