Cara menghilangkan tanda-tanda hitam di mata

Cara menghilangkan tanda-tanda hitam di mata - Terima kasih kerana melawat di Koleksi Petua Kesihatan, dalam perkongsian kali ini tentang kesihatan Cara menghilangkan tanda-tanda hitam di mata, bertujuan untuk berkongsi petua kesihatan, untuk membantu mengekalkan kesihatan, orang-orang yang masih sihat atau dalam pemulihan, Artikel hanya untuk menambah wawasan mate, jika anda mempunyai gejala yang sama, sila hubungi doktor keluarga.

Artikel : Cara menghilangkan tanda-tanda hitam di mata
Tajuk Artikel : Cara menghilangkan tanda-tanda hitam di mata

1) campurkan kuning telur dengan perahan lemon dan madu. bahan itu dijadikan pupur dan lebihkan sedikit di sekitar bawah mata. lakukan sekali sehari pada waktu tidur dan cuci pada keesokan paginya.

Cara menghilangkan tanda-tanda hitam di mata
2) sapukan sedikit minyak sapu pada bawah mata perlahan-lahan bermula dari kanan ke kiri. kemudian biakan selama 10-15 minit sebelum mencuci muka dengan air bersih. amalkan sebelah mlm sebelum tidur.

3) campurkan perahan air lemon dengan air suam. sapukan ke bahagian bawah mata 2x sehari.

4) basuh uncang teh yang telah digunakan. kemudian simpan di dalam peti sejuk selama 10 minit. keluarkan uncang dan letakkan di mata. biarkan selama 15-30 minit. lakukan sebelum dan selepas tidur.

5) kupas kentang dan bersihkan. kemudian potong nipis-nipis dan lekapkan pada mata. biarkan selama 20 minit. amalkan selalu.

6) setiap pagi setelah bangun dari tidur ambil air sejuk dari peti ais dan tuangkan sedikit ke dalam cawan. Sapukan di bawah kelopak mata.


Itulah artikel Cara menghilangkan tanda-tanda hitam di mata

Kumpulan petuah kesihatan Cara menghilangkan tanda-tanda hitam di mata Mudah-mudahan dapat memberi manfaat kepada anda.

Anda sedang membaca artikel petuah kesihatan Cara menghilangkan tanda-tanda hitam di mata Artikel kesihatan dan url permalinknya https://kesihatan-ku.blogspot.com/2016/08/cara-menghilangkan-tanda-tanda-hitam-di.html Terima kasih atas lawatan anda Sila baca artikel menarik lain di bawah.